LİSE II. SINIF BİYOLOJİ DERSİ SİNDİRİM SİSTEMİ KONUSUNDA UYGULANAN ÇOKLU ZEKA KURAMININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARILARINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Süreyya KURTCUOĞLU

Danışman: MUSTAFA YEL

Özet:

Bu çalışmada amaç; çoklu zeka teorisine dayalı biyoloji öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları üzerine geleneksel yöntemlere kıyasla ne kadar etkili olduğunu araştırmaktır. Çalışma grubu olarak, 2006-2007 öğretim yılında, Şanlıurfa Ceylanpmar Lisesi'nde 10. sınıf fen bölümünden iki sınıfta öğrenim görmekte olan öğrenciler seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu olarak sınıflar rastgele belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubunda 30'ar kişi yer almıştır. Çalışma 4 hafta uygulama ve 2 hafta ön ve son testlerin uygulanması ile 6 hafta sürmüştür. Deney grubuna, "Sindirim Sistemleri" konusu Çoklu Zeka Kuramı temelli işlenirken, kontrol grubuna geleneksel yöntemle işlenmiştir. Uygulamalar, araştırmacı tarafından yapılmıştır. Verilerin toplanmasında, Sindirim Sistemleri Başarı Testi kullanılmıştır. Elde edilen sayısal veriler SPSS'de değerlendirilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede, iki ortalamanın farkına dair ilişkisiz değişkenler için t-testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar 0.05 anlamlık düzeyinde değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, Çoklu Zeka Kuramı temelli öğretimin, geleneksel yönteme göre öğrenci başarısına istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir.