EĞİTİMDE ÖDEVLENDİRMEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MEHMET YEL

Danışman: Ayhan Ural

Özet:

Bu araştırmanın amacı, ödevlendirmelerin öğrencilere etkilerine ilişkin öğretmen
görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara İli Çankaya ve Etimesgut ilçelerinde resmi
ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 7640 öğretmen, örneklemini ise bu öğretmenler
arasından basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 783 öğretmen oluşturmuştur.
Öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen anket
uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, tek-yönlü varyans analizi, frekans,
yüzdeli değerler ve tukey testi kullanılmıştır. Eğitimde ödevlendirmenin öğrenci gelişimine
etkisi akademik(bilişsel), duyuşsal ve sosyal alt boyutlarında incelenmiştir. Öğretmen
görüşleri akademik(bilişsel) boyutta olumlu iken, duyuşsal ve sosyal boyutta daha az
düzeyde olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ödevlendirmenin öğrencilerin gelişimine etkisine
ilişkin öğretmenlerin görüşleri “cinsiyet”, “kıdem”, “branş”, “sosyo-ekonomik ortam”
değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterirken, okul türü “ve “eğitim düzeyi”
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

Anahtar Kelimeler : Eğitimde ödevlendirme, Öğretmen